Wij willen een anti-pestprotocol/-programma in elke groep. Heeft Kwink die?

Nee, dat biedt Kwink niet aan. Kwink gaat er namelijk vanuit dat pestgedrag om een preventieve aanpak vraagt waarbij het sociaal-emotioneel leren van de groep de hoogste prioriteit krijgt. Dat leidt tot een veilige, sterke en positieve groep waarin pestgedrag niet voorkomt. Een anti-pestprogramma of -protocol is dan niet nodig.

Ik werk handelingsgericht. Past Kwink daarbij?

Kwink verwerkt in haar methodiek nadrukkelijk de principes van handelingsgericht werken.

Zijn er ook sociogrammen bij Kwink?

Nee, die biedt Kwink niet zelf aan. Wel raadt Kwink het gebruik ervan (twee keer per jaar) aan. Veel scholen hebben eigen sociogrammen die goed ingezet kunnen worden.

Wat biedt Kwink voor ouders em kinderen thuis?

Kwink brengt vier keer per schoolseizoen de Koelkastposter uit. Speciaal voor ouders en kinderen thuis. De poster vermeldt de lesinhouden en biedt speelse activiteiten voor sociaal-emotioneel leren thuis. De poster komt telkens beschikbaar op kwinkopschool.nl bij de start van vijf nieuwe lessen. Je vindt de poster voor thuis op op de pagina voor ouders en bij de lessen op het Digibord onder de knop LEERKACHT > VOORBEREIDING > VOOR THUIS.
Ouders kunnen ook digitaal het Kwink magazine lezen én het speciale Kwink oudermagazine op de pagina voor ouders.

Er verschijnt vier keer per jaar een speciale ouderbrief. Die staat bij de lessen onder de knop LEERKACHT > VOORBEREIDING > VOOR THUIS.

Om Kwink onder de aandacht te brengen van ouders heeft Kwink een kant-en-klare inhoud ontwikkeld om een informatieve en interactieve ouderavond te kunnen organiseren. Deze inhoud is te vinden op het Digibord onder MEER INFORMATIE > ONDERSTEUNING.