Kwink &... de Gouden Weken

• Kwink &... de Gouden Weken

De Gouden Weken… Dat is de periode van de eerste schooldag tot aan de herfstvakantie. Die eerste
    zes tot acht weken zijn cruciaal voor het creëren van een fijne sfeer in de groep. Wordt het een
    positieve, gezellige, hardwerkende groep waarin kinderen voor elkaar opkomen, of een negatieve
    groep waarin lang niet iedereen zich veilig kan voelen?

Een leerkracht die het belang van de Gouden Weken begrijpt - en dus actief aan een positieve
    groepsvorming werkt – gaat voor een leuk schooljaar voor iedereen. Maar hoe doe je dat?

In deze speciale uitgave van Kwink &... krijg je veel informatie over de eerste drie fases van groepsdynamica bij kinderen (forming, norming en storming), over hiërarchie in de groep, en geven we praktische en leuke werkvormen om de Gouden Weken optimaal te laten verlopen. De poster waarnaar verwezen wordt in het katern kun je hier downloaden.

In dit katern ook een leuk en nuttig Kwink-dagboek voor de leerlingen!

> Download het gratis katern Kwink &... de Gouden Weken

> Bekijk het filmpje met tips van Wouter Siebers voor de Gouden Weken

Meer weten over Kwink? Neem een gratis proefabonnement voor de hele school!