Kwink voor nieuwe leerkrachten

• Nieuw op een Kwink-school?

Je gaat met Kwink werken op een school waar de rest van het team al vertrouwd is met Kwink. Leuk, maar hoe zit de methode in elkaar? Waar vind je wat? Wat zijn SEL-competenties en wat hebben je leerlingen eraan? Hoe bereik je het doel van sociaal-emotioneel leren (SEL) en waarom is de transitie in Kwink zo belangrijk?
    Veel vragen! En omdat je dag al zo druk is, heb je niet altijd tijd om je meteen in Kwink te verdiepen. Daarom bieden we je een online-training aan. Voor een sterke en snelle start met Kwink!

Meld je snel aan, zodat je zeker weet dat je dit schooljaar nog kunt deelnemen.

Let op!
    Voor startende Kwink-scholen is er een implementatietraining.

Inhoud Kwink voor nieuwe leerkrachten

In deze individuele training komen de volgende onderwerpen aan bod:

• Wat is de kracht van SEL?
    • Kenmerken van SEL: vijf competenties, groepsfases
    • Doel en uitgangspunten van Kwink
    • Het belang van transitie
    • Technieken binnen Kwink: de Kwink-slagen, het Kwink emotiewiel
    • Voorbereiden van een Kwink-les (inclusief uitleg over hoe Kwink is opgebouwd en online werkt)
    • Vragenronde

Tot aan de zomervakantie van 2024 kun je je nog aanmelden voor de training 'Kwink voor nieuwe leerkrachten' online op de volgende datum :

• woensdag 12 juni (online)

De kosten voor de training online bedragen € 195,- (incl. btw) per persoon.

> Aanmelden voor de training 'Kwink voor nieuwe leerkrachten'