SEL-producten

• Nieuw: Rustvis

De Rustvis wordt gebruikt om kinderen te helpen rustig te worden. Dat werkt goed. Om de Rustvis nog beter in te zetten, is er nu een ‘echte’ Rustvis. Een zachte knuffelvis in een royaal formaat.

• Nieuw: Handpoppen Koe en Varken

Speel samen met jonge kinderen verhalen met deze stoffen dierenvriendjes! Koe en Varken helpen jullie graag bij de transitie van de Kwink-lessen voor sociaal-emotioneel leren. Uitbreidingsset van 2 handpoppen, stevige kwaliteit.

• Nieuw: Kwartetten met Kwink

Voor groep 1, 2 en 3
    Kwartetten doe je natuurlijk met de dieren uit Kwink! Op acht kwartetten laten verschillende dieren zien wat ze aan het doen zijn. Een vrolijk spel dat al met jonge kinderen kan worden gespeeld.

• Kwink-dieren raamstickers

Vrolijke raamstickers voor in de klas. Bedenk en beleef leuke avonturen met de Kwink-dieren! Set van 4 stickervellen met 10 stickers.

• Schuifpuzzeltjes Egel en Odette

Schoencadeau voor groep 1, 2 en 3
    Lekker puzzelen… Wie krijgt als eerste de afbeelding van Egel of Odette de ooievaar compleet?

> Bestel hier Egel

> Bestel hier Odette

• Inspecteur Paf en de behoorlijk moeilijke opdracht

Voor groep 4 en 5
    Inspecteur Paf krijgt een behoorlijk moeilijke opdracht: ze moet op zoek naar een woord dat kwijt is. Haar zoektocht brengt haar langs bijzondere mensen zoals een woordkunstenaar, een geheimschrijver, een andersomprater en een nieuwe-woorden-maker.
    Met veel speelse activiteiten voor de kinderen om zelf op zoek te gaan naar mooie en bijzondere woorden. En natuurlijk naar de beste woorden voor een sinterklaasgedicht!

> Bestel hier

• Vernieuwd: Welkom in Kwink!

Het welkomstboekje voor nieuwe leerlingen is vernieuwd! Een leuk en prachtig vormgegeven boekje om cadeau te geven aan nieuwe leerlingen en hun ouders. Op school leren kinderen zichzelf én de wereld om hen heen beter kennen. Kwink voor sociaal-emotioneel leren helpt daarbij. Ouders maken aan de hand van dit vrolijke boekje kennis met de wereld van Kwink. Ze genieten met hun kind van de nog mooiere illustraties, de verhalen en denken samen na over de vragen die erbij staan. Zo leren ze de wereld van Kwink én van hun kind beter kennen.

> Maak kennis met Welkom in Kwink

• Prentenboekenserie Hoe doe je dat?

Kinderen in de onderbouw verkennen, samen met de leerkracht, concrete (gedrags)situaties. Sociaal-emotioneel leren wordt met deze prentenboekenserie extra goed op de kaart gezet.
    In elk deel staat een herkenbaar onderwerp uit het leven van jonge kinderen centraal. Dit biedt de leerkracht de kans om hier dieper op in te gaan. Situaties worden vanuit verschillende invalshoeken behandeld. Hoe doe je dat? is heel geschikt als aanvulling op de methode Kwink. De kinderen en de leerkracht zullen de dieren van Kwink herkennen!

• Kwink-handpoppenset

Speel samen met jonge kinderen verhalen uit met deze stoffen dierenvriendjes! Odette, Zwinsent, Ep en Hassel helpen jullie graag bij de transitie van de Kwink-lessen voor sociaal-emotioneel leren. Set van 4 handpoppen van een stevige kwaliteit.
    Gebruik de handpoppen bijvoorbeeld bij: een rollenspel, het oefenen van de emotiewoordenschat, het naspelen van animaties uit Kwink, interventies in de klas (bijvoorbeeld een ruzie) of om er vrij mee te spelen!

• Kwink-kwartet

Voor het herkennen en verkennen van emoties. Met negen kwartetten. In vijf daarvan tonen Ep, Egel, Varken, Hassel en Mol hun emoties. In de overige vier gaat het over de emoties blij, boos, bang en verdrietig. Met tips voor diverse spelmogelijkheden. € 8,95 per spel.

> Bestel hier

• Kwink memoryspel: het herkennen van emoties voor kleuters

In dit vrolijke memoryspel helpen de Kwink-dieren, vertrouwd voor leerlingen die al met Kwink werken, een handje. Zo worden kinderen spelenderwijs sociaal sterker en weerbaarder.
    Kinderen kunnen het spel zelfstandig spelen of onder begeleiding van een leerkracht of ouder kind. Het spel is bestemd voor de onderbouw.

• Roll-up banner: voor zichtbaarheid van Kwink in de school

Laat ouders het belang van sociaal-emotioneel leren op uw school zien! Dat kan met deze Kwink roll-up banner. Leuk voor in de aula, bij de entree van de school of gewoon in de klas.
    Nu te bestellen in de webshop van Kwintessens!

> Bestel hier

• Struis zoekt een huis: prentenboek voor de onderbouw

Een leuk prentenboek met vijf verhalen, gespreksvragen, spelvormen en liedjes. De verhalen zijn gekoppeld aan vijf gedragscompetenties uit Kwink. Bij elk verhaal staan gespreksvragen, werk- en spelvormen en liedjes. Het boek is ideaal voor gebruik in de kring, maar is ook geschikt voor kleine groepjes.

• Goed Gedrag: 23 lessen met gedragsregels

Regels bieden kinderen duidelijkheid en veiligheid. Met de 23 lessen van Goed Gedrag versterkt u een sociaal veilig schoolklimaat. Het totaalpakket leert kinderen gedragsregels aan en biedt een concreet stappenplan bij ongewenst gedrag. Goed Gedrag is uitstekend naast andere SEL-lesmethodes op de basisschool te gebruiken, zoals Kwink. Kwink leert kinderen competenties aan die belangrijk zijn voor nu en later, Goed Gedrag leert kinderen regels aan op basis van waarden voor het hier en nu.

• Groeimomenten: SEL-activiteiten voor de middenbouw

Groeimomenten bevat opdrachtkaarten voor SEL in de middenbouw. Kinderen oefenen en versterken hun sociale competenties en talenten aan de hand van activiteiten rond de thema’s Bewegen, Taal, Natuur, Muziek, Drama en Beeld. Groeimomenten helpt zo spelenderwijs mee met de transitie van de geleerde kennis en vaardigheden uit de SEL-lessen.