SEL-producten
-
Roll-up banner: voor zichtbaarheid van Kwink in de school
Nieuw: Kwink roll-up banner. Laat ouders het belang van sociaal-emotioneel leren op uw school zien! Dat kan met deze vernieuwde Kwink roll-up banner. Leuk voor in de aula, bij de entree van de school of gewoon in de klas.
-
Welkom in Kwink!
Een leuk en prachtig vormgegeven boekje om cadeau te geven aan nieuwe leerlingen en hun ouders. Op school leren kinderen zichzelf én de wereld om hen heen beter kennen. Kwink voor sociaal-emotioneel leren helpt daarbij. Ouders maken aan de hand van dit vrolijke boekje kennis met de wereld van Kwink. Ze genieten met hun kind van de nog mooiere illustraties, de verhalen en denken samen na over de vragen die erbij staan. Zo leren ze de wereld van Kwink én van hun kind beter kennen.
-
Prentenboekenserie Hoe doe je dat?
Kinderen in de onderbouw verkennen, samen met de leerkracht, concrete (gedrags)situaties. Sociaal-emotioneel leren wordt met deze prentenboekenserie extra goed op de kaart gezet.
In elk deel staat een herkenbaar onderwerp uit het leven van jonge kinderen centraal. Dit biedt de leerkracht de kans om hier dieper op in te gaan. Situaties worden vanuit verschillende invalshoeken behandeld. Hoe doe je dat? is heel geschikt als aanvulling op de methode Kwink. De kinderen en de leerkracht zullen de dieren van Kwink herkennen!
-
Kwink-handpoppenset
Speel samen met jonge kinderen verhalen uit met deze stoffen dierenvriendjes! Odette, Zwinsent, Ep en Hassel helpen jullie graag bij de transitie van de Kwink-lessen voor sociaal-emotioneel leren. Set van 4 handpoppen van een stevige kwaliteit.
Gebruik de handpoppen bijvoorbeeld bij: een rollenspel, het oefenen van de emotiewoordenschat, het naspelen van animaties uit Kwink, interventies in de klas (bijvoorbeeld een ruzie) of om er vrij mee te spelen! -
Kwink memoryspel: het herkennen van emoties voor kleuters
In dit vrolijke memoryspel helpen de Kwink-dieren, vertrouwd voor leerlingen die al met Kwink werken, een handje. Zo worden kinderen spelenderwijs sociaal sterker en weerbaarder.
Kinderen kunnen het spel zelfstandig spelen of onder begeleiding van een leerkracht of ouder kind. Het spel is bestemd voor de onderbouw.