Zien!

• Zien! helpt gedrag van kinderen beter te begrijpen

Zien! geeft op basis van een analyse van observaties concrete doelen en handelingssuggesties. Het brengt het sociaal-emotioneel functioneren van kinderen van groep 1 t/m 8 systematisch in beeld. Dit systeem is makkelijk te koppelen aan handelingsgericht werken, een van de uitgangspunten van Kwink.

ParnasSys, de uitgever van Zien!, werkt aan een nieuw observatie-instrument: Kindbegrip. Dit zal de opvolger zijn van Zien! Kindbegrip heeft de SEL-theorie (dat is ook de theorie achter de methode Kwink) als basis. Bekijk het filmpje van dr. Kees van Overveld hier. Meer informatie over Kindbegrip en de link met Kwink volgt zodra er meer bekend is.

Voor informatie over de ontwikkeling van Kindbegrip kun je terecht bij ParnasSys in Gouda.

• Zien! en Kwink

Zien! heeft ervoor gezorgd dat Kwink meetbaar is in Zien! op basis van onder andere de sociale vaardigheden die ook in Kwink verweven zijn: sociaal initiatief, sociale flexibiliteit, sociale autonomie, impulsbeheersing en inlevingsvermogen. Dit zijn direct te beïnvloeden leerling-kenmerken, waarop Kwink zich ook actief richt.

> Download de brochure