Kindbegrip

• Inzicht in de sociale emotionele ontwikkeling

Als leerkracht voel je je leerlingen haarfijn aan. Geen signaal gaat aan je voorbij. Maar hoe begrijp je die signalen? Hoe structureer je ze? En hoe zet je ze vervolgens om naar handelen in de klas? Met Kindbegrip van ParnasSys krijg je met behulp van leerkrachtobservatie- en leerlingvragenlijsten gemakkelijk inzicht in de sociaal-emotionele ontwikkeling en de sociale veiligheid van je leerlingen.

• Kindbegrip en Kwink

Misschien ben je wel bekend met Zien!, de voorganger van Kindbegrip. Ervaringen en feedback van Zien!-gebruikers hebben geleid tot de ontwikkeling van Kindbegrip, een gebruiksvriendelijk systeem met een efficiënte aanpak gebaseerd op de sociaal-emotioneel leren-theorie (SEL), net als Kwink. Daarom slaan Kwink en Kindbegrip de handen ineen. Deze uitleg geeft het werken met Kwink in combinatie met Kindbegrip weer.