SEL-ouderavond

• Ouderavond op school: ‘Sociaal-emotioneel leren met Kwink’

Kwintessens biedt een gratis powerpointpresentatie ter ondersteuning voor een ouderavond ‘Sociaal-emotioneel leren met Kwink’. Voorzien van een uitleg bij de dia's.

De presentatie behandelt de volgende onderwerpen:

• Het belang van sociaal-emotioneel leren (SEL)
    • (Achtergrond)informatie over de methode Kwink
    • Uitleg van een Kwink-les
    • SEL en Kwink in de thuissituatie

Met behulp van de presentatie kun je ervoor zorgen dat ouders het belang van SEL begrijpen en dat zij weten hoe de school daar een bijdrage aan levert. En hoe ouders SEL ook thuis kunnen ondersteunen.

Inclusief een uitnodigingsbrief voor ouders en uitnodigingsposters om in de school op te hangen. De presentatie is voor abonnees beschikbaar in het leerkrachtgedeelte van het Digibord (onder Meer informatie > Ondersteuning). Wij wensen je veel succes met de SEL-ouderavond!

• SEL-ouderavond met Kees van Overveld

Kees van Overveld heeft ruime ervaring in het verzorgen van cursussen aan schoolteams, met als onderwerp sociaal-emotioneel leren (SEL). Daarnaast organiseert hij ook regelmatig ouderavonden. Een SEL-ouderavond met Kees van Overveld duurt 1,5 uur en kent een specifieke opbouw.

Wil je meer informatie? Klik hier voor de inhoud en de kosten van een ouderavond met Kees van Overveld.

• Thema's ouderavond

Kees van Overveld kan op de ouderavond spreken over de volgende thema’s:

•     Sociaal-emotioneel leren
    •     Pesten
    •     Groepsvorming
    •     Gedragsproblemen

Andere thema’s kunnen overlegd worden met Kees van Overveld en nagegaan of dit tot de mogelijkheden behoort.