SEL-producten

  • NIEUW! Prentenboekenserie Hoe doe je dat?

    Kinderen in de onderbouw verkennen, samen met de leerkracht, concrete (gedrags)situaties. Sociaal-emotioneel leren wordt met deze prentenboekenserie extra goed op de kaart gezet.

    In elk deel staat een herkenbaar onderwerp uit het leven van jonge kinderen centraal. Dit biedt de leerkracht de kans om hier dieper op in te gaan. Situaties worden vanuit verschillende invalshoeken behandeld. Hoe doe je dat? is heel geschikt als aanvulling op de methode Kwink. De kinderen en de leerkracht zullen de dieren van Kwink herkennen!

    > Bestel hier

  • Kwink-handpoppenset

    Speel samen met jonge kinderen verhalen uit met deze stoffen dierenvriendjes! Odette, Zwinsent, Ep en Hassel helpen jullie graag bij de transitie van de Kwink-lessen voor sociaal-emotioneel leren. Set van 4 handpoppen van een stevige kwaliteit.
    Gebruik de handpoppen bijvoorbeeld bij: een rollenspel, het oefenen van de emotiewoordenschat, het naspelen van animaties uit Kwink, interventies in de klas (bijvoorbeeld een ruzie) of om er vrij mee te spelen!

    > Bestel hier

  • Kwink-kwartet

    Voor het herkennen en verkennen van emoties. Met negen kwartetten. In vijf daarvan tonen Ep, Egel, Varken, Hassel en Mol hun emoties. In de overige vier gaat het over de emoties blij, boos, bang en verdrietig. Met tips voor diverse spelmogelijkheden. € 8,95 per spel.

    > Bestel hier

  • Kwink memoryspel: het herkennen van emoties voor kleuters

    In dit vrolijke memoryspel helpen de Kwink-dieren, vertrouwd voor leerlingen die al met Kwink werken, een handje. Zo worden kinderen spelenderwijs sociaal sterker en weerbaarder.

    Kinderen kunnen het spel zelfstandig spelen of onder begeleiding van een leerkracht of ouder kind. Het spel is bestemd voor de onderbouw.

    > Bestel hier

  • Roll-up banner: voor zichtbaarheid van Kwink in de school

    Laat ouders het belang van sociaal-emotioneel leren op uw school zien! Dat kan met deze Kwink roll-up banner. Leuk voor in de aula, bij de entree van de school of gewoon in de klas.

    Nu te bestellen in de webshop van Kwintessens!

    > Bestel hier

  • Welkom in Kwink: welkomstboekje voor nieuwe leerlingen

    Welkomstboekje om cadeau te geven aan nieuwe leerlingen en hun ouders. Op school leren kinderen zichzelf én de wereld om hen heen beter kennen. Kwink voor sociaal-emotioneel leren helpt daarbij. Ouders maken aan de hand van dit vrolijke boekje kennis met de wereld van Kwink. Ze genieten met hun kind van de mooie illustraties, de verhalen en denken samen na over de vragen die erbij staan. Zo leren ze de wereld van Kwink én van hun kind beter kennen.

    > Bestel hier

  • Struis zoekt een huis: prentenboek voor de onderbouw

    Een leuk prentenboek met vijf verhalen, gespreksvragen, spelvormen en liedjes. De verhalen zijn gekoppeld aan vijf gedragscompetenties uit Kwink. Bij elk verhaal staan gespreksvragen, werk- en spelvormen en liedjes. Het boek is ideaal voor gebruik in de kring, maar is ook geschikt voor kleine groepjes.

    > Bestel hier

  • Goed Gedrag: 23 lessen met gedragsregels

    Regels bieden kinderen duidelijkheid en veiligheid. Met de 23 lessen van Goed Gedrag versterkt u een sociaal veilig schoolklimaat. Het totaalpakket leert kinderen gedragsregels aan en biedt een concreet stappenplan bij ongewenst gedrag. Goed Gedrag is uitstekend naast andere SEL-lesmethodes op de basisschool te gebruiken, zoals Kwink. Kwink leert kinderen competenties aan die belangrijk zijn voor nu en later, Goed Gedrag leert kinderen regels aan op basis van waarden voor het hier en nu.

    > Bestel hier

  • Groeimomenten: SEL-activiteiten voor de middenbouw

    Groeimomenten bevat opdrachtkaarten voor SEL in de middenbouw. Kinderen oefenen en versterken hun sociale competenties en talenten aan de hand van activiteiten rond de thema’s Bewegen, Taal, Natuur, Muziek, Drama en Beeld. Groeimomenten helpt zo spelenderwijs mee met de transitie van de geleerde kennis en vaardigheden uit de SEL-lessen.

    Dr. Kees van Overveld is gedragsdeskundige en schreef twee boeken over SEL: Groepsplan Gedrag en SEL – Sociaal-emotioneel leren als basis.

    > Bestel hier