Uitleg koelkastposter

• Kwink Koelkastposter

Kwink brengt vier keer per schooljaar de Koelkastposter uit. Speciaal voor ouders en kinderen thuis. De poster komt telkens beschikbaar op kwinkopschool.nl bij de start van vijf nieuwe lessen.

> Download de laatste versie van de koelkastposter

De Koelkastposter brengt ouders met kinderen in gesprek
    Rondom de woorden ‘Kwink Koelkastposter’ staat in een aantal spreekwolkjes het thema van elke les kort samengevat.’ Dan weet u als ouder waar uw kind het op school over gehad heeft en kunt u hen daar ook naar vragen.

U ziet ook allemaal afbeeldingen van ‘apenkoppen’ op de poster, met daaronder de emotie die bij de uitdrukking hoort. Die emoticons bieden de mogelijkheid om met de kinderen over hun en uw emoties te praten.

Onder de kopjes ‘Samen bespreken’ staan drie stellingen. Hoe wordt daar thuis over gedacht?

En omdat sociaal-emotioneel leren (want daar is de methode Kwink voor) meer is dan alleen praten, vindt u ook altijd een aantal doe-opdrachten op de poster. Die passen bij de thema’s van de lessen.

Wij hopen dat de Koelkastposter bijdraagt aan een positieve en open communicatie thuis.

Vragen? De school van uw kind denkt graag met u mee!