IKC

• Kwink voor IKC’s (brede scholen)

Sociaal-emotioneel leren begint al op heel jonge leeftijd. Daarom biedt Kwink materiaal voor kinderdagverblijf (kinderen tot 4 jaar) en voor de BSO (4-12 jaar). Dit aanbod vinden we belangrijk omdat steeds meer scholen samenwerken met kinderopvang en BSO’s.

Het materiaal is compact, gebaseerd op de lessen van Kwink en wordt digitaal - via e-mail - aangeleverd. Het is niet los verkrijgbaar, wel als aanvulling als de school al Kwink gebruikt.

• Hoe werkt het?

Met dit materiaal kunnen voorschoolse opvang en BSO impulsen geven aan de groepsvorming en een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Het is geen complete lesmethode, maar een aanvulling op het materiaal van Kwink dat in de school gebruikt wordt. De aangeboden activiteiten zijn vaker dan één keer te gebruiken. Je kunt ze meerdere keren per week even kort inzetten.

> Lees het artikel uit Kwink magazine over IKC Het Spectrum

• Waarom?

Deze aanvulling bij Kwink versterkt de relatie tussen school en opvang in die zin dat gedragsverwachtingen uit de klas rechtstreeks doorgetrokken worden naar de BSO. Met dit materiaal kunnen pedagogisch medewerkers op een leuke en zinvolle manier werken aan de sociale vaardigheden van kinderen en de groepsvorming.

Iris Vrancken (M SEN) werkzaam bij de pilotschool voor het materiaal: ‘Deze combinatie zorgt voor een goede doorgaande lijn voor sociaal-emotioneel leren. Ik ben blij dat Kwink dit materiaal ontwikkelt!’

Meer weten? Neem contact op met een van onze relatiebeheerders of vul het formulier in.