Maak kennis met onze Kwink-trainers

Onze Kwink-coach trainers zijn ervaren begeleiders op het gebied van gedrag en sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen in het basisonderwijs. 

  • Suzan Elmas

    Suzan werkt als leerkracht voor meer- en hoogbegaafde leerlingen op scholen in Nootdorp en Voorschoten. Zij coacht daarnaast leerlingen die hun executieve functies, groeimindset, leerstrategieën en sociale vaardigheden nog verder kunnen ontwikkelen. Suzan is acht jaar lang groepsleerkracht geweest in groep 4 t/m 8.

    ‘Een kind dat lekker in z’n vel zit, komt tot leren en kan op een positieve manier contact maken met anderen. Als school en als leerkracht lever je hieraan een belangrijke bijdrage. Je bent hier eigenlijk altijd mee bezig; vanaf het moment dat je leerlingen ‘s ochtends begroet tot ze weer naar huis gaan. Belangrijk dus dat je een goed gevuld ‘rugzakje’ hebt om met je leerlingen samen doelgericht en systematisch te kunnen werken aan sociaal-emotionele competenties. Als Kwink-trainer ondersteun ik scholen, leerkrachten en Kwink-coaches graag bij het vergroten van hun kennis en vaardigheden zodat zij een omgeving kunnen creëren waarin kinderen zich veilig, gezien en gehoord voelen en het beste uit zichzelf kunnen halen.’

  • Monique Teske

    Monique Teske is expert-leraar in het speciaal basisonderwijs in Amersfoort, taalcoördinator, trainer en Co-teacher voor de KPOA-academie en zelfstandig trainer en Co-teacher vanuit haar bedrijf Mo-Teaching. Ze heeft na de opleiding logopedie, de Pabo gedaan en zich vervolgens verder gespecialiseerd met o.a. de Opleiding Speciaal Onderwijs, trainingen m.b.t. taal en gedrag en heeft ook de training Train de trainer gedaan.

    ‘Ik geniet van een baan, waarbinnen ik diverse werkzaamheden mag vervullen, van coördinator tot coach tot leerkracht voor mijn groep zijn. Het verzorgen van trainingen en begeleiding van leerkrachten en teams geeft mij veel voldoening. Het samen werken en versterken van de kwaliteiten van een leerkracht of team, aan de hand van uiteenlopende onderwijsvragen, bijvoorbeeld rondom sociaal emotioneel leren, is een boeiend en waardevol traject. Mijn wens is dat de leerkrachten vervolgens voldoende tools en interventies ervaren hebben, om ook met passie te genieten van het lesgeven, aangezien dat m.i. winst is voor leerkracht en leerling.’

  • Kim van Avezaath

    Kim van Avezaath is al jaren leerkracht in het basisonderwijs. Daarnaast is zij kindercoach, faalangst-trainer, Rots en Water-trainer en werkt ze als talentbegeleider (Hoog begaafdheid specialist).

    ‘Als juf en kindercoach weet ik hoe belangrijk het is dat kinderen kunnen vertrouwen op hun eigen vaardigheden en mogelijkheden. Deze vaardigheden leer je door te kijken en te leren van mensen om je heen in je gezin, familie, vrienden en zo ook op school.  Leren en ontwikkelen doe je in een omgeving waarin het veilig is en daarom Kwink!’

  • Ellen Smeets

    Ellen Smeets is 13 jaar leerkracht geweest in het basisonderwijs. De laatste twee jaar heeft zij als specialist en teambegeleider pedagogisch handelen op een basisschool gewerkt. In beide rollen heeft zij ervaring met Kwink. Daarnaast is zij ook werkzaam als docent Pedagogisch Educatief Professional bij Fontys Hogescholen.

    ‘Ik ben ervan overtuigd dat sociaal emotioneel leren bijdraagt aan een fijne en veilige groep, maar ook aan het ontwikkelen van levensvaardigheden die kinderen hun hele leven nodig hebben. Als Kwink-trainer wil ik onderwijsteams inspireren en tools geven waardoor ze vanuit kennis en gevoel van urgentie iedere dag met hun leerlingen sociaal emotioneel leren.’

  • Loes van der Wel

    Loes van der Wel werkt ruim 25 jaar binnen het (speciaal) onderwijs. Ze heeft jaren voor de klas gestaan en is zich steeds meer gaan richten op de pedagogiek. Na de PABO heeft ze onder andere de opleiding voor sociale vaardigheidstrainer gevolgd. Loes is leerling- én leerkracht coach en heeft een eigen bedrijf genaamd ‘Ik Wel’, waarbij ze coaching en trainingen aanbiedt op scholen.

    ‘Ik kan van veel mensen en activiteiten enthousiast worden. Samenwerken vanuit verbinding met ouders, collega’s en kinderen is voor mij een voorwaarde om mijn werk met plezier te doen. En dat is waar Kwink voor mij voor staat: met elkaar omgaan vanuit verbinding.’

  • Marian Boelens

    Marian Boelens werkt 28 jaar in het onderwijs als leerkracht en de laatste 15 jaar heeft zij zich gespecialiseerd als (kinder)coach, Rots en Watertrainer en gedragsspecialist.

    ‘Alles wat aandacht krijgt, groeit! Hoe mooi is het als we kinderen in hun kracht zetten door aandacht te geven aan de sociaal emotionele ontwikkeling?! Het komt het leren ten goede en het geeft kinderen eigenaarschap over hun gedrag. Kwink geeft de richting en ik mag de schoolteams de weg wijzen. Als leerkracht en Kwink-trainer draag ik er graag aan bij dat kinderen een veilige en fijne omgeving hebben en zo naar volwassenheid kunnen groeien.’

  • Marjo ter Hoeve

    Marjo ter Hoeve heeft veel kennis en ervaring op het gebied van gedrag, sociaal-emotionele ontwikkeling, groepsprocessen en hoogbegaafdheid. Ze is gedragsspecialiste, remedial teacher, IB-er en PBS-expert. Marjo heeft haar eigen kindercoachpraktijk Komarop!, van waaruit zij kindercoaching en weerbaarheidstrainingen verzorgt.

    ‘Steeds meer scholen zetten het sociaal emotioneel leren op de kaart. Daar mag ik een bijdrage in leveren door coaches op te leiden of door met de school te kijken naar wat nodig is voor het implementatieproces. Het is de krent in mijn pap!’